Tussen de twee Flexity-kopdelen komt nog een sectie om de wagenbak op lengte te brengen. Van de Dicky-Toys-middenbak, met in de zijwanden twee vensters tussen twee dubbele deuren, wordt de helft gebruikt.
De truckstand is nu een centimeter langer dan die van de PCC's. Achteraf gezien had die centimeter nog gewonnen kunnen worden door de raamstijl tussen het tweede en derde venster net zo smal te maken als de andere. Wel had dat afbreuk gedaan aan de stabiliteit van de wagenbak.
Ruwe vorm van de vierasser |
Op de foto zijn de ventilatieraampjes dichtgemaakt. Bij nader inzien zijn die toch weer open gelaten.
De plaatsing van de pantograaf, zelf ook nog in aanbouw, is provisorisch.
De kleurstelling van de wagen wordt zeker niet wit/rood. In dit stadium gaan de gedachten uit naar het kleurenschema dat de Thüringerwaldbahn toepaste op de enkelgelede KTD4-vierassers van Tatra: helgeel met helderblauw. Een pseudohistorische kleur voor Schragenhave, HTM-crème gecombineerd met NZH-blauw, lijkt me niet passend voor zo'n moderne wagen. Hoewel...
De kleuren van Thüringerwaldbahn 309. (Foto: www.tram-bilder.de) |