Nu de wagen rijvaardig is, en voorzien van een Arhemse sleepbeugel, is de beurt aan het uiterlijk. De GETA 79 was ivoorwit, met donkergroene bufferbalken. Dat is heel anders dan het bonte rood, licht- en donkergeel en bruin van de Steinway Lines.
Gelukkig ging het rood en bruin er makkelijk af met ecologische thinner (maar wel ventileren hoor).
De hoogglanzende basislaag is geel. Die bevrijden we van de bruine en rode opdruk, |
Het overblijvende citroengeel handhaven we, als grondverf voor de ivoorwitte kleur. Ten behoeve van het schilderwerk zijn de glasinzetten uitgenomen.
Het resultaat: een streekvervoerplaatje te Schragenhave: NZH-Tigercub op het remiseterrein, BBA-bus met een groepsvervoer buiten z'n eigen regio, en GETA-tram 79 onder de draad.
Bij de eerste grote revisie krijgt de GETA 79 dubbele koplampen, zoals het voorbeeld ook had om te voldoen aan de wettelijke regels voor interlokale tramlijnen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten