Glasloos salonrijtuig A13 is onderweg met gesloten bijwagen B58.
Verder is er wat gemodificeerd aan de bovenleiding bij de Promenade.
Het smalle sleepstuk van A14 sprong bij onderstaande bovenleidingmast op het linkerspoor onder de draad uit. Bij eerdere ritten met wagens met bredere stroomafnemers waren er geen problemen, maar die op de A14 is de smalste van allemaal.
De bovenleiding bleek te ver uit de hartlijn te liggen. Een beetje zigzag is normaal, maar dit was blijkbaar te veel. (Op foto's ziet de bovenleiding er nogal los uit, terwijl hij toch strak gespannen is. In het echt oogt het veel strakker.)
De enkele mast kreeg een tweede arm.
Tegelijk is ook de bovenleiding boven het overloopspoor aangepakt. Hij is vervangen door een vaste staaf, naar NZH-voorbeeld. De staaf hangt aan drie dwarse staven die op de bovenleiding van de twee doorgaande sporen rusten.
De oorspronkelijke draad die er eerst hing, eindigt nu aan de mast en verloopt dus niet boven het spoor; een beetje lastig te zien op de foto.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten