Een kleine maand na het begin van de bouw van dit model zijn we flink opgeschoten. De basis van de wagenbak is van zwart plastikard (polystyreen). Daaroverheen een laag met ingekraste lattenbekleding.
De scheenplaten met bakveren zijn afkomstig van een plastic bouwkit van een GWR-goederenwagen. Verder is de loc voorzien van voor- en achterbufferbalken en een baanruimer.
Frontverlichting en bestuurders zijn meteen ingebouwd, want dat is achteraf zo lastig. Het wordt toch al een dradenkluwen met zo'n decoder erin. Die komt trouwens achter de opengeschoven schuifdeur, en is dan hopelijk niet te zien door de grote deuropening.
De pantograaf heeft er al jaren van betrouwbare dienst opzitten op het dak van vierasser A3. Die heeft inmiddels al lang een stel Hopkinson-beugels, rechtopstaande sleepbeugels.
De loc zoals hij er nu uitziet. Er ontbreken nog veel details, maar die komen nog wel.
Wanneer de A1052 klaar is, beschikt het Eiland Waan over de luxe van twee elocs. Om het beeld van de Dwerg te completeren, zal hij ook een sleep krijgen van drie kipwagens. Dergelijke treinen (maar dan met vier wagens) trok de loc in zijn jeugd tussen Haarlem en Zandvoort, nu ruim honderd jaar geleden.
Hoi Rob,
BeantwoordenVerwijderenDat wordt een heel mooi trammetje en perfect nagebouwd !
Leuk dat je ook de geschiedenis van de Dwerg je eigen 'draai' gegeven hebt.
Ik hoop de nieuwe aanwinst weer eens in Waan te zien rijden en ik kan je verklappen, dat er momenteel serieus werk van gemaakt wordt, om een soort 'Kleine tram, heel groot' (om dat Germanisme maar eens te gebruiken...) te realiseren.
Groeten, Rob B (Waelsteder)
Dank voor je aardige reactie, Rob van de Gemeentetram! De Dwerg in schaal 0 is toevallig een mooi voorbeeld van het begrip 'kleine tram, heel groot'.
BeantwoordenVerwijderen