Motorwagen A251 is getransporteerd naar Den Bosch voor een proefrit op het net van De Meijerij (Ton Janssen), eveneens een 22,5mm-systeem. De A251 is voor de gelegenheid omschakelbaar gemaakt van
bovenleiding+, wielen massa naar
tweerail. De proefrit verliep succesvol, al had de wagen door zijn royale flenshoogte moeite met de mooie RP25-groefrails van de Bossche Tram. Verder werd er een kortsluiting in het spoor ontdekt, die inmiddels is verholpen, zo meldt de Dienst Weg & Werken vanuit Gestel.
In het archief zijn deze foto's opgegraven.
|
Kortsluiting in het spoor op de voorgrond werd veroorzaakt doordat de het bestratingsmateriaal geleidend bleek te zijn. |
|
De A251 is een vreemde eend in de Bossche bijt. De meesterlijke gebouwen van De Bossche Tram zijn al onmiskenbaar aanwezig. |
|
De tweerailschakeling werkte uitstekend. "Accutractie", zullen we maar zeggen. Na terugkeer op het Eiland Waan werd de schakelaar onder de wagen weer omgezet en de beugel tegen de draad gelegd. |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten