8 juli 2006 - De afgelopen weken is er hard gewerkt aan de bouw van de Mines Tavern, de pub die op Waan vlak langs de trambaan staat. Het origineel staat in Laxey op het eiland Man, ongeveer een meter naast het spoor. Tot nu toe was er op de modelbaan een tijdelijk gebouw van karton te zien, met getekende vensters.
zaterdag 8 juli 2006
zaterdag 15 april 2006
Eerste digitale stappen
Om 21:00 was het zover: Waan betrad het digitale tijdperk. Motorrijtuig 36, al enige tijd niet meer nodig voor de reguliere dienst, verschijnt op de baan als DCC-proefwagen. Hij is uitgerust met een Lenz Silver-decoder. Eerste resultaten stemmen tevreden!
maandag 20 maart 2006
Betere bovenleiding
Op verscheidene plaatsen is de
bovenleiding vernieuwd. Hier en daar hing die te hoog, elders
brak de daar gebruikte koperdraad. Nieuwe bovenleiding wordt
uitgevoerd in 0,2mm fosforbronsdraad (met dank aan Paul Penders voor
zijn suggestie).
woensdag 15 maart 2006
Krappe bogen bij de remise
15 maart 2006 - De remisesporen zijn nu allemaal
berijdbaar. De bovenleiding boven de nieuwe sporen is
opgehangen. Alleen de 'Nederlandse' tweeassers met hun lange
radstand zijn niet zo blij met de krappe bogen. Het andere
materieel rijdt er wel makkelijk doorheen.
zondag 12 februari 2006
Baanploeg legt wissels aan
We stomen door: twee van de drie
remisesporen waren nog niet aangesloten op het net. Na wat
tekenwerk is een wisselstraat gebouwd, met tram-eigen
boogstralen en korte wissels. De inbouw is in volle gang.
zondag 5 februari 2006
M.E.R.Co. Loc 23 in dienst
Het is zover: loc 23 is af. Groen
gespoten, belijning en belettering, mat vernis. Na een tochtje
naar de scheepsmodelbouwwinkel waren ook de zes 'relingscepters'
in huis en konden de hekwerkjes op de fronten worden
voltooid.
Abonneren op:
Posts (Atom)