maandag 20 maart 2006

Betere bovenleiding

Op verscheidene plaatsen is de bovenleiding vernieuwd. Hier en daar hing die te hoog, elders brak de daar gebruikte koperdraad. Nieuwe bovenleiding wordt uitgevoerd in 0,2mm fosforbronsdraad (met dank aan Paul Penders voor zijn suggestie).

woensdag 15 maart 2006

Krappe bogen bij de remise

15 maart 2006 - De remisesporen zijn nu allemaal berijdbaar. De bovenleiding boven de nieuwe sporen is opgehangen. Alleen de 'Nederlandse' tweeassers met hun lange radstand zijn niet zo blij met de krappe bogen. Het andere materieel rijdt er wel makkelijk doorheen.

zondag 12 februari 2006

Baanploeg legt wissels aan

We stomen door: twee van de drie remisesporen waren nog niet aangesloten op het net. Na wat tekenwerk is een wisselstraat gebouwd, met tram-eigen boogstralen en korte wissels. De inbouw is in volle gang.

zondag 5 februari 2006

M.E.R.Co. Loc 23 in dienst

Het is zover: loc 23 is af. Groen gespoten, belijning en belettering, mat vernis. Na een tochtje naar de scheepsmodelbouwwinkel waren ook de zes 'relingscepters' in huis en konden de hekwerkjes op de fronten worden voltooid.

dinsdag 10 januari 2006

Zo, de feestdagen zijn achter de rug. Inmiddels is de modelbouw weer opgepakt. Ik ben begonnen aan het 'breiwerk' van handgrepen dat loc 23 moet gaan sieren. Alleen de 'tuinhekjes' op het front, daar moet ik nog eens voor gaan zoeken bij een scheepsmodelbouwwinkel.

maandag 21 november 2005

Proefritten loc H23

Het Eiland Waan is weer uitgepakt en opgesteld in de garage. Loc 23 heeft er zijn eerste proefritten goed volbracht. Aanpassingen aan de (voorlopige, Zwitserse) pantograaf zijn nog wel nodig, maar het werkt allemaal.

zaterdag 12 november 2005

Pannenbier voor de H23

Loc 23 vordert; in ruwbouw gereed, mag ik wel zeggen. De bodemplaat is er, de bovenbouw van polystyreen is in ruwbouw klaar. Het messing dak zit op het machinistenhuis. De detaillering van ramen en lokkast is begonnen.