15 maart 2006 - De remisesporen zijn nu allemaal
berijdbaar. De bovenleiding boven de nieuwe sporen is
opgehangen. Alleen de 'Nederlandse' tweeassers met hun lange
radstand zijn niet zo blij met de krappe bogen. Het andere
materieel rijdt er wel makkelijk doorheen.
woensdag 15 maart 2006
zondag 12 februari 2006
Baanploeg legt wissels aan
We stomen door: twee van de drie
remisesporen waren nog niet aangesloten op het net. Na wat
tekenwerk is een wisselstraat gebouwd, met tram-eigen
boogstralen en korte wissels. De inbouw is in volle gang.
zondag 5 februari 2006
M.E.R.Co. Loc 23 in dienst
Het is zover: loc 23 is af. Groen
gespoten, belijning en belettering, mat vernis. Na een tochtje
naar de scheepsmodelbouwwinkel waren ook de zes 'relingscepters'
in huis en konden de hekwerkjes op de fronten worden
voltooid.
dinsdag 10 januari 2006
maandag 21 november 2005
Proefritten loc H23
Het Eiland Waan is weer uitgepakt
en opgesteld in de garage. Loc 23 heeft er zijn eerste
proefritten goed volbracht. Aanpassingen aan de (voorlopige,
Zwitserse) pantograaf zijn nog wel nodig, maar het werkt
allemaal.
zaterdag 12 november 2005
Pannenbier voor de H23
Loc 23 vordert; in ruwbouw gereed,
mag ik wel zeggen. De bodemplaat is er, de bovenbouw van
polystyreen is in ruwbouw klaar. Het messing dak zit op het
machinistenhuis. De detaillering van ramen en lokkast is
begonnen.
maandag 26 september 2005
Loc 23 in aanbouw
De bouw van loc 23 is begonnen. De
eerste fase mislukt: een bodemplaat uit 1mm nieuwzilver blijkt
te hoog gegrepen. Het materiaal is keihard; het lukt maar
nauwelijks om een gaatje van 2mm te boren. Met dunner nz-plaat
lukt het gelukkig wel.
Abonneren op:
Posts (Atom)