dinsdag 28 augustus 2001
Rijtuig gebouwd, baanwerk gedaan
Augustus 2001 Gnomy-rijtuig op twee draaistellen gebouwd. Nu nog schilderen.
Bobbel uit helling verwijderd die werkte als ongewenste ontkoppelaar.
zaterdag 24 februari 2001
Bachmann-tweeassers gearriveerd
Februari 2001 Aanschaf van Bachmann Streetcars. Zijn
0e, moeten dus nog omgespoord worden.
En na het omsporen, wat neerkomt op het vervangen van de twee assen door twee langere, rijdt de A4, zoals zijn nummer zou worden, trouw zijn rondjes, en haalt daarbij makkelijk de bus in. Die lijkt maar niet vooruit te komen...
En na het omsporen, wat neerkomt op het vervangen van de twee assen door twee langere, rijdt de A4, zoals zijn nummer zou worden, trouw zijn rondjes, en haalt daarbij makkelijk de bus in. Die lijkt maar niet vooruit te komen...
donderdag 23 november 2000
Drie Gnomy's, één salonrijtuig
November 2000 Aanschaf en verzaging van drie Gnomy-rijtuigjes, voor de bouw van een gesloten vierassig aanhangrijtuig(je). Twee Brill-27c-draaistellen zijn in aanbouw.
De 'snijbrander' heeft zijn werk gedaan. Achteraan is één van de Brill 27c-trucks te zien. |
De drie Gnomy's zijn verenigd tot een salonrijtuig. Om het in hoogte
beter te laten passen bij de (toen) voorhanden zijnde trams, is het rijtuig ook
(van onderen) wat hoger gemaakt. Dat werd een jaar of tien later weer
ongedaan gemaakt.
Na de komst van steeds meer motorrijtuigen naar Manx voorbeeld ging de hoogte van het rijtuig uit de toon vallen. Omstreeks 2007 werd het lager gemaakt, en sindsdien ziet het rijtuig er zo uit:
Abonneren op:
Posts (Atom)